آرم و لوگو چیست؟

نویسنده :ولی غلامی
تاریخ:جمعه 8 فروردین 1399-01:59 ق.ظ

آرم و لوگو چیست؟

برای درک اینکه طراحی لوگو چیست ، ابتدا باید بفهمیم که نشان واره برای چیست.
یک آرم برای… شناسایی است .
یک آرم از طریق استفاده از یک مارک ، پرچم ، نماد یا امضا یک شرکت یا محصول را مشخص می کند. یک آرم به طور مستقیم شرکت را نمی فروشد و نه بندرت توصیف یک تجارت را نشان می دهد. لوگوها معنای آنها را از کیفیت چیزی که آن را نشان می دهد ، استخراج می کنند ، و نه راه دیگر - آرم ها برای هویت وجود دارند و نه برای توضیح. به طور خلاصه ، این که آرم به چه معنی است از آنچه به نظر می رسد از اهمیت بیشتری برخوردار است .
برای نشان دادن این مفهوم ، به طراحی لوگو آنلاین مانند افراد فکر کنید. ما ترجیح می دهیم که با نامهای خود - جیمز ، دوروتی ، جان - به جای توصیف گیج کننده و فراموش نشدنی از خودمان مانند "مردی که همیشه صورتی می پوشد و موهای بلوند دارد" بخوانیم. با همین روش ، یک آرم نباید به معنای واقعی کلمه توصیف کند که تجارت چه کاری انجام می دهد ، بلکه تجارت را به روشی قابل تشخیص و به یاد ماندنی مشخص می کند.
توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است كه تنها پس از آشنایی با یك آرم ، آیا به روشی كه قرار است بطور یکسان انجام شود ، عمل می كند چگونه ما باید نام افراد را بیاموزیم تا آنها را شناسایی كنیم.
این آرم تجارت یا کالایی را به ساده ترین شکل خود مشخص می کند.
یکی از مسائل مهمی که برای یک سازمان میتواند مطرح باشد طراحی لوگو ی آن است. لوگو ی شرکت شما میتواند همیشه نام سازمان را به خاطر مشتری بیاورد و در ذهن افراد باقی بماند.
یکی از مواردی که افراد همیشه در طراحی آرم در رابطه با آن تصور اشتباهی دارند مسئله استفاده از تصاویر است. برخی تصور میکنند نمونه لوگو چیزی است که در آن باید از تصویری استفاده شود. اما باید گفت طراحی های لوگو گونه های متفاوتی دارد. برخی از آن ها شامل تصویر میباشند مانند شرکت اپل، برخی دیگر مانند شرکت سونی تنها از تایپوگرافی یا نوشته استفاده میکنند. این تنها بسته به سلیقه شما میباشد و هیچ گونه اجباری در آن نیست.
تصور دیگر آن است که طراحی آرم و لوگو سازمان یا شرکت باید مرتبط با فعالیت شرکت باشد، یعنی شما بتوانید با نگاه به لوگوی یک سازمان پی به نوع فعالیت آن سازمان نیز ببرید. هیچ اهمیتی ندارد که به این موضوع توجه داشته باشید. بسیاری از لوگوهای معروف وجود دارند که به هیچ وجه نشان دهنده فعالیت سازمان مرتبطشان نیستند. برای نمونه لوگوی شرکت مرسدس بنز، این لوگو تنها به مرور زمان شناخته شده و تبلیغات و کیفیت محصولات این شرکت باعث در خاطر ماندن این لوگو شده است. شما نیز میتوانید به هنگام تبلیغات خود، در کنار نام شرکت و سازمان خود، لوگوی خود را قرار دهید تا به مرور زمان این طرح در خاطر افراد نقش ببندد.
در طراحی یک لوگوی خوب و مناسب عوامل بسیار زیادی دخیل میباشند. به خاطر داشته باشید که همین بخش کوچک میتواند معرف سازمان، برند، جایگاه و هویت کمپانی شما باشد. طراحی لوگو یکی از مهم ترین بخش های طراحی در هر سازمان میباشد و باعث میشود که روندهای بعدی برای طراحی وب سایت شما نیز به دنبال آن شکل بگیرد.
اما چه چیز باعث میشود یک لوگو خوب باشد؟
یک لوگوی خوب خواه یک تصویر باشد و یا فقط یک تایپوگراف باید دارای قدرتی باشد که خود را به نمایش گذارد. یک لوگوی خوب، منحصر به فرد میباشد و نباید با لوگوی دیگر شرکت ها و کمپانی ها اشتباده گرفته شود، به ویژه با لوگوی دیگر رقبا. لوگوی شما نباید دارای محدودیت زمانی باشد. طراحی آن باید به گونه ای باشد که در طول 10، 20 یا 50 سال دوام داشته باشد. طراحی لوگوی یک کمپانی میتواند به راحتی در رابطه با آن کمپانی حسی را در مخاطب القا نماید. بنابراین باید در نظر داشته باشید تا به بهترین شکل از این خصویت بهره مند شوید. اینکه این حس چگونه القا میشود و اینکه آیا تأثیر مثبتی بر مخاطب دارد یا خیر کاملاً در دستان شما میباشد، پس در طراحی لوگو ی خود دقت لازم را به عمل آورید.

انواع مختلف طراحی نشانه و آرم

طراحی لوگو آبمیوه

در مجموع سه نوع اصلی برای طراحی لوگو وجود دارد که عبارتند از:
لوگو تایپ
لوگوهای مستقیم
لوگوهای انتزاعی
لوگو تایپ ها
این دسته از لوگوها، رایج ترین آن ها میباشند و اغلب شامل یک شمایل متمایز به همراه یک فونت و تایپوگراف زیبا میباشند. این دسته از لوگو به ویژه میتوانند برای کمپانی هایی مورد استفاده قرار گیرند که در آن واحد در چند تجارت فعالیت دارند.
بسیاری از لوگوهایی که شما می شناسید، مانند سامسونگ، سونی، پلی استیشن و از این قبیل، شامل این دسته از لوگوها میباشند. در این چنین لوگوهایی با استفاده از طرح های ساده میتوان شکل هایی به یاد ماندنی از اسم یک کمپانی به وجود آورد. برای مثال یکی از معروف ترین این لوگوها، لوگوی شرکت کوکا کولا میباشد.

لوگو مستقیم

اما لوگوهای مستقیم که باز هم جزو لوگوهای رایج میباشند از تصویر یا شکلی استفاده میکنند که به نوعی با فعالیت آن برند در ارتباط است و شما با مشاهده آن متوجه زمینه کاری یک برند خواهید شد. برای نمونه هنگامی که شما به لوگویی نگاه کنید که تصویر یک برگر را نشان میدهد، متوجه خواهید شد که این لوگو مربوط به یک فست فود یا رستوران میباشد.

آرم انتزاعی

دسته آخر لوگوهای انتزاعی هستند. چنین لوگوهایی نباید مستقیماً در ارتباط با نوع فعالیت و یا نام شرکت باشند. به همین منظور میتوانند گزینه مناسبی برای سازمان هایی باشند که چند فعالیت انجام می دهند. یکی از معروف ترین این لوگوها مربوط به شرکت Apple میباشد. در صورتی که شما لوگوی این شرکت را مشاهده نمایید نمی توانید به زمینه فعالیت آن پی ببرید. به بیان دیگر میتوان گفت لوگوی انتزاعی به گونه ای با نام یک کمپانی در ارتباط است و یا حسی را در رابطه با آن القا میکند.
برای دریافتن این مطلب که چه لوگویی برای کمپانی شما بهترین انتخاب میباشد ابتدا باید با این 3 دسته آشنایی پیدا کنید. پس از آن مرحله نحوه طراحی لوگو به میان خواهد آمد که در آینده به این موضوع نیز خواهیم پرداخت.
یک آرم برند شما نیست و هویت شما نیز نیست. طراحی لوگو ، طراحی هویت و نام تجاری همه نقش های متفاوتی دارند ، که در کنار هم ، یک تصویر درک شده برای یک تجارت یا محصول را تشکیل می دهند.
است بوده است؛ بحث های اخیر در وب در مورد این موضوع، در مورد لوگوی خود را به نام تجاری خود را است. اگرچه ممکن است این واقعیت داشته باشد ، اما هیچ توضیحی در مورد تفاوت های بین "مارک" ، "هویت" و "آرم" ندیده ام. من می خواهم این را اصلاح کنم.
برند چیست؟
- تصویری از شرکت های عاطفی درک شده به عنوان یک کل را طراحی برند شکل می دهد
هویت چیست؟ - جنبه های بصری که بخشی از برند کلی را تشکیل می دهد.
آرم چیست؟ - یک آرماز طریق استفاده از یک مارک یا نماد ، یک تجارت را به ساده ترین شکل خود مشخص می کند .
برندینگ چیست؟
برندسازی مطمئناً موضوعی سبک نیست - کل نشریات و صدها کتاب در مورد این موضوع نوشته شده است ، با این وجود برای خلاصه تر کردن آن می توانید "مارک" را به عنوان یک سازمان ، خدمات یا کالایی با "شخصیت" شکل دهید که توصیف می کند. با درک مخاطب. در این یادداشت همچنین باید اظهار داشت که یک طراح نمی تواند یک برند "بسازد" - فقط مخاطب می تواند این کار را انجام دهد. یک طراح پایه و اساس مارک را تشکیل می دهد .
بسیاری از مردم معتقدند که یک نام تجاری فقط از چند عنصر تشکیل شده است - برخی از رنگ ها ، برخی قلم ها ، یک ساخت لوگو ، یک شعار و شاید برخی از موسیقی ها نیز به آن اضافه شوند. در واقعیت ، این بسیار پیچیده تر از آن است. ممکن است بگویید که یک مارک یک تصویر شرکت است.
ایده اصلی و مفهوم اصلی در پس داشتن یک تصویر شرکتی این است که هر کاری که یک شرکت انجام می دهد ، هر آنچه را که در اختیار دارد و هر آنچه را که تولید می کند باید منعکس کننده ارزش ها و اهداف تجارت به عنوان یک کل باشد.
این قوام این ایده اصلی است که شرکت را تشکیل می دهد ، آن را هدایت می کند ، نشان می دهد که چه چیزی را می ایستد ، به چه اعتقاد دارد و چرا وجود دارد. این صرفاً برخی از رنگ ها ، برخی از نوع های مختلف ، یک آرم و یک شعار نیست.
به عنوان نمونه ، بیایید به شرکت معروف IT ، اپل بپردازیم. اپل به عنوان یک شرکت ، یک فرهنگ سازمانی انسانی و یک اخلاق قوی شرکت را طراحی می کند ، این کار با داوطلبانه بودن ، حمایت از دلایل خوب و درگیری در جامعه مشخص می شود. این ارزش های کسب و کار در تمام کارهایی که انجام می دهند ، از محصولات نوآورانه و تبلیغاتشان ، گرفته تا خدمات به مشتری خود ، مشهود است. اپل یک برند عاطفی انسانی است که واقعاً با مردم ارتباط برقرار می کند - وقتی مردم محصولات یا خدمات خود را می خرند یا از آنها استفاده می کنند. آنها مانند یک قبیله بخشی از مارک تجاری را احساس می کنند. این ارتباط عاطفی است که نام تجاری آنها را ایجاد می کند - نه صرفاً محصولات آنها و یک آرم اندازه نیش.
برای درک کامل تر از لوگو شرکت ، به زبان ساده ، من کتاب Wally Olin را توصیه می کنم : کتابچه راهنمای برند که من نقل می کنم "یک راهنمای ضروری و آسان برای مرجع نام تجاری درخشان" است.
طراحی هویت چیست؟
مهمترین نقش در "علامت تجاری" یا "تصویر شرکت" یک شرکت ، هویت آن است.
در بیشتر موارد ، طراحی هویت حول وسایل بصری مورد استفاده در یک شرکت استوار است ، که معمولاً در مجموعه ای از دستورالعمل ها جمع می شوند. این دستورالعملها که یک هویت را تشکیل می دهند ، معمولاً نحوه استفاده از هویت را در انواع رسانه ها ، با استفاده از پالت های رنگی تأیید شده ، فونت ها ، چیدمان ها ، اندازه گیری ها و موارد دیگر به کار می گیرند. این دستورالعمل ها اطمینان می دهند که هویت شرکت به طور منسجم نگه داشته می شود ، که به نوبه خود ، به عنوان یک برند اجازه می دهد به عنوان یک کل قابل تشخیص باشد.
هویت یا "تصویر" یک شرکت از بسیاری از دستگاههای تصویری تشکیل شده است:
لوگو (نمادی از کل هویت و مارک تجاری)
لوازم التحریر (Letterhead + کارت ویزیت + پاکت و غیره)
وثیقه بازاریابی (بروشور ، بروشور ، کتاب ، وب سایت و غیره)
محصولات و بسته بندی (محصولات فروخته شده و بسته بندی که در آن وارد می شوند)
طراحی لباس (موارد ملموس لباس که توسط کارمندان پوشیده می شود)
علائم (طراحی داخلی و خارجی)
پیام ها و اقدامات (پیام های ارسال شده از طریق روش های ارتباطی غیر مستقیم یا مستقیم)
سایر ارتباطات (صدا ، بو ، لمس ، و غیره)
هر چیزی تصویری که نمایانگر تجارت باشد.
همه این موارد یک هویت را تشکیل می دهد و باید از مارک به طور کلی پشتیبانی کند. با این حال ، این آرم ، هویت و مارک تجاری شرکت های مختلف است که در یک مارک قابل شناسایی قرار گرفته اند. این مارک نماد و نماد تجارت به عنوان یک کل است.

خلاصه:
نام تجاری - تصویر هیجانی شرکتها به عنوان یک کل درک شده است.
هویت - جنبه های بصری که بخشی از برند کلی را تشکیل می دهد.
لوگو - شناسایی یک کسب و کار در ساده ترین شکل خود را از طریق استفاده از یک علامت یا آیکون .
چگونه می توان مارک ، هویت و طراحی لوگو را خلاصه کرد؟ نظرات و افکار مانند همیشه خوش آمدید

منبع: ریوال




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

در هنگام خرید باتری ال جی به چه نکاتی توجه کنیم؟

نویسنده :ولی غلامی
تاریخ:جمعه 1 فروردین 1399-01:48 ب.ظ

در هنگام خرید باتری ال جی به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

اگر شما هم از عاشقان برند الجی هستید باید توجه داشته باشید که خرابی قطعات الکترونیکی دستگاه های پرکاربردی مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها اجتناب ناپذیر است و به خصوص امروزه که هیچ کاربری حتی ساعتی را بدون در دست داشتن گوشی همراه متصور نیست . گوشی های الجی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و این غول کره ای علیرغم کیفیت و نوآوری های زیادی که در قطعات گوشی های همراه خود به خرج داده است ، عمر مفیدی دارد که با گذر از آن نیاز به خرید باتری الجی جدید و یا خرید شارژر و کابل الجی که بخش مصرفی هر گوشی را تشکیل می دهد پیدا می کنید.

 

در این نوشته قصد داریم نکاتی را که لازم است در هنگام خرید باتری ال جی و  تعویض باتری الجی نیاز دارید ، مورد بررسی قرار دهیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

چرا نیاز به تعویض باتری ال جی پیدا می کنیم؟

در ابتدا بد نیست نگاهی به این موضوع بیندازیم که چرا باتری موبایل بعد از مدتی خراب می شود. اولا باتری موبایل و یا تبلت  بخش مصرفی این وسایل به حساب می آیند. به گفته کارشناسان صنعت باتری  هر باتری موبایل بعد از میانگین 500 بار شارژ  و دشارژ شدن  بخش عمده ای از کارایی خود را از دست می دهد. این بدین معناست که شارژ گوشی شما سریعا به صفر نزدیک می شود گهگاه گوشی شما در طول روز خود به خود خاموش می شود و یا این که با یک مکالمه مقدار زیادی از شارژ باتری شما کم می شود تمامی این  موضوعات  باعث می شود که شما نیاز به دفعات بیشتری برای شارژ کردن گوشی خود پیدا کنید. (توصیه می کنیم همواره از شارژر و کابل  اصلی  الجی  استفاده کنید.) حال اگر طی مرور زمان  از شارژر اورجینال گوشی خود استفاده نکنید ، و برای شارژ موبایل و یا تبلت  از شارژر های فیک استفاده کنید آسیب وارده به باتری را دوچندان می کنید. در اینجا لازم است اهمیت  استفاده از شارژر و کابل اصلی تاکید کنیم  شما با خرید شارژر الجی اصل و با کیفیت علاوه بر حفظ سلامت باتری از آسیب به گوشی الجی خود هم جلو گیری می کنید. در غیر اینصورت استفاده از شارژر های فیک یا تقلبی باعث می شود  به صورت علمی میزان جریان و ولتاژ ورودی به گوشی

 

شما بیش از مقدار مورد نیاز آن باشد و همین موضوع باعث  کم شدن عمر باتری گوشی و در بعضی از موارد باد کردن باتری موبایل الجی  شما را فراهم  می کند.

به طور خلاصه در در زمانی که استفاده از شبکه های اجتماعی به عادتی روزمره تبدیل شده، استفاده از گوشی موبایل بیش از توان آن می باشد. سایر نکاتی مانند دقت نکردن به نور صفحه، نبستن اپلیکشن هایی که در پس زمینه از منابع باتری استفاده می کنند، روشن بودن همیشگی وای فای، ‌دیتا، بلوتوث، مکان یاب و سایر برنامه های جانبی، استفاده از گوشی زمانی که به شارژر متصل است، همگی باعث هدر رفتن منابع باتری الجی می شود.

اگر با خود صادق باشید، خرابی امروز باتری ال جی شما به دلیل رعایت نکردن موارد بالا یا دست کم، بی اهمیت شدن اکثر آنها طی مرور زمان است. اما در هر صورت باتری بخش مصرفی هر گوشی به حساب می آید دیر یا زود عمرش کم خواهد شد و خرابی باتری موبایل اجتناب ناپذیر خواهد بود.البته رعایت موارد بالا قطعا باعث طولانی تر شدن عمر باتری شما خواهد شد. و اما تشخیص باتری خراب چگونه انجام می شود؟ چند نشانه ی ساده برای تشخیص خرابی وجود دارد که در بخش بعد آن ها را بررسی می کنیم

آیا باتری گوشی ال جی شما خراب شده است؟

دراین بخش قصد نداریم به این موضوع به طور تخصصی بپردازیم. در این قسمت چند روش ساده برای تشخیص خرابی باتری از روی ظاهر آن می پردازیم. البته این روش ها منحصر به برند ال جی نیست و برای هر نوع گوشی قابل استفاده است. این روش ها به شرح زیر هستند:

روش اول: باتری گوشی خود را جدا کنید و آنرا به دقت بررسی کنید

هر نشانی از باد کردگی، تغییر رنگ به زرد یا سیاه در برخی قسمت ها مخصوصا پورت های باتری، نشت مایعات و نشانه هایی از این قبیل به سادگی یعنی باتری گوشی شما خراب شده است.با دیدن هر کدام از این نشانه باید هرچه زودتر باتری موبایل خود را تعویض کنید.  باتوجه به اینکه قیمت  گوشی های موبایل در این یکی دو سال  اخیر به شدت افزایش یافته  قیمت باتری الجی بسیار ناچیز به حساب می آید  پس برای حفظ سلامت گوشی خود باید توجه داشته باشید که پشت گوش انداختن در این موارد باعث وارد شدن آسیب جدی به گوشی موبایل شما خواهد شد .

نکته: توجه داشته باشید که اگر باتری موبایل شما باد کرده به هیچ عنوان به آن  فشار وارد نکنید  احتمال آتش سوزی و انفجار در این نوع باتری ها بسیار بالاست .

.

روش دوم: تست سلامت باتری مدل های الجی که دارای  باتری داخلی  هستند

اگر گوشی ال جی شما از سری مدل هایی هست که دارای باتری داخلی می باشد که کاربر دسترسی به باتری ندارد , نگه نداشتن شارژ  و یا تخلیه سریع باتری و خاموش شدن گوشی در بین مکالمه و در مواقعی باد کردن باتری که این خود باعث فشار به درب پشت گوشی و یا ال سی دی موبایل شما می شود در تمامی این موارد شما باید اقدام به تعویض باتری الجی خود بکنید  .

البته روش های نرم افزاری زیادی برای تست سلامت باتری های الجی وجود دارد که  می توانید به وسیله آنها میزان سلامت باتری موبایل الجی خود را بررسی کنید .

راه اول : کد ussd  زیر را در گوشی الجی خود وارد کنید *#*#4636#*#*  : این کد اطلاعاتی در مورد وضعیت فعلی موبایلتان در اختیار شما قرار می دهد. همین حالا این کد را در گوشی خود وارد کنید تا از سلامت باتری موبایلتان مطمئن شوید .البته ممکن است این کد بر روی گوشی شما جواب ندهد برای این موضوع راه حل دوم را امتحان کنید.

 

 

راه دوم : برنامه ی android battery macroPinch یا برنامه های battery  برای اندروید را دانلود و نصب کنید . این برنامه ها اطلاعات دقیقی از سطح سلامت باتری موبایلتان در اختیار شما قرار می دهد. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده است و در استفاده از آن دچار مشکل نمی شوید.

 

تا به اینجا به دو موضوع اساسی پرداختیم: 1- چرا باتری ها خراب می شوند؟ 2- آیا باتری موبایل شما در حال حاضر نیاز به تعویض دارد یا خیر؟ بعد از این نوبت به یک بحث اساسی در حوزه ی خرید باتری ال جی می رسد باید توجه داشته باشید حتما برای موبایل ال جی خود  باتری اصلی تهیه کنید ممکن هست باتری اورجینال الجی کمی گران تر از نمونه های فیک و تقلبی باشد  ولی باید این را در نظر  بگیرید که استفاده از باتری های اورجینال علاوه بر عمر طولانی تر سلامت گوشی شما  نیز حفظ خواهد شد .

امروزه با وجود فروشگاه اینترنتی خرید محصولات این چنینی دیگه خیلی سخت نیست ما فروشگاه های زیادی داریم که به طور تخصصی در زمینه باتری موبایل و شارژر و غیره فعالیت می کنندشما به راحتی میتوانید محصول مورد نظر خود را با گارانتی  تهیه کنید و در سریع ترین زمان تحویل بگیرید .

فروشگاه اینترنتی جی اس ام باتری

 

 




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 


شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic